Monday, June 21, 2010

sharing is caring rite??!

BISMILLAH...hri ni sngaja nak menjenguk blog everymoment ni..tiba2 rasa nak ber'share' cerita...hmm actly bukan cerita pun tp lbih kpd perkongsian gitu..alaa..mcm tittle post kali ni..'SHARING IS CARING RITE??!so,u know..i care 4 u!!actually, bru smlm chating ngan adik sedara yg nk amik spm thun ni..xsangka pulak adik sdara aku tanya soalan yg mmg xduga pn..bse je soalan nye..nk tau??
ni dia adik sedara aku ckp..

"cterla..mcm mane kmu blaja waktu spm??"

he3..nk gelak jgk sbb aku punya spm pn..kureng je(but alhamdulillah sgt2)..so, sekarang aku nk ckp ar jugak walaupun xde sesape nk baca ke xde sesape nk dengar apa yang akan aku mengarut ni..huhuhu..
kalau nak nk tahu aku blaja waktu spm memang mcm bukan nk spm..bukan spm je,pmr pun gitu gak..haduii..aku ni tak tau nak kata la..patutla tak pernah2 dapat straight A dalam dua2 exam tu..sebab usaha aku yang hanya sekadar biasa(jangan tiru yang ni..kome kene blaja sungguh2,pulun sehabis pulun org kata)..tp apa yang aku boleh kongsi kat sini dengan adik2ku yang memang masih ramai lagi yang akan menghadapi exam besar2 ni..n smua manusia yang sukakan perkongsian..haa..

1st : happy2 la wak2 study..ehee bole ke ea??boleh!!xcaye sudeh!xpayah le nak rasa tension, stress, bengang,etc..haduu..ni ke sebab byk benda tak stdy lagi smpai tension,pastu tension xleh la pulak nk stdy kome wei..dah la tak boleh nk stdy,buat pulak kerja ntah pape..start la nk vandalisme..hbs loker2,meja2,n toilet2 sekolah yang jadi mangsa..kene tendang kene contengbukan setakat conteng habis digoresnye..ni bukan main2 ni..betul2 punya.bukan setakat sekolah aku tp hampir semua sekolah sama je..astaghfirullah..kalau mcm ni la jadinya..memang tak boleh jadi ni..ish3..'i hate vandalisme'!!kalau kita rasa tension or tetiba rasa nk tension(ada org paham stress)..igtla balik niat kita nak blajar...bukannya sebab pekse je..kalau dah rasa xmampu,relax dulu doa byk2..mintak ALLAH tolong..bukannye buat benda xfaedah,INGAT NI!

2nd : jaga hablumminALLAH wa hablumminannass..kawan2, cikgu, xlupa mak ayah ngan family kita..haa..tp yang pentingnya org2 yang selalu kita jumpa la,org2 kat sekeliling kita..sebab org2 yang selalu kita jumpa tu la yang selalu terasa hati dgn kita sbb apa yang kita buat n ape yang kita cakap deme la yang dengar,deme la yang nampak..xde org lain..nanti tak masuk kita belajar bukan sebab kita tak pandai tapi sebab berkatnya xdatang..ni selalu cikgu2 sebut dari form 2 lagi biasa dengar tp ni la benda yang selalu kita buat,mcm perkara yg boleh buat hilang berkat ni,pkir2 ler..aku pun sama je,xlebih xkurang,so,jom la kita saling ingat2 kan diri kita supaya benda ni tak terus jadi biasa dgn kita. bukan apa,masalahnya berkat ni penting,kene seiring dlm blajar,dlm hidup..kalau blajar nak cemerlang kat dunia,dah alang2 tu nak jugak terus cemerlang kat akhirat,mcm mana??dgn adanya berkat taadi..insyaallah..

waaa..meleretnye..nsib baik blum berjela lagi..ohoo,ok2 we'll continue on the other day k!!insyaallah coz my eyes need 2 rest..really need a rest..ngantuk3.zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz......

pegi dulu..nite!haa!jgn lupa sblum u all tido,forgive me n semua org..moga2 ada org lain yang memaafkan kita jugak mlm ni..amiin3. ok,assalamualaikum..

No comments:

Post a Comment