Wednesday, January 30, 2013

ON THE WAY

Bismillah. 

Dalam perjalanan hidup ini, banyak dugaan yang menimpa. Pastinya tanpa dipinta, biar terjatuh sekalipun, bangunlah semula dan bentuk hati dan jiwa baru. Yang lebih kuat, gagah, yakin dan percaya pada Allah. Yakinlah bahawa Allah tidak sesekali menilai hambaNya berapa kali kita jatuh dan gagal. tetapi Allah menilai sejauhmana dan sepantas mana kita bangun semula dari kejatuhan. Itulah kekuatan hambaNya. bila ia meletakkan sepenuh kepercayaan dan tawakkal kepada Allah. Sesungguhnya bagi manusia yang punya iman dihati, hasbiallahu lailahaillallah! Hanya Allah dihati.cukup!

Ya Allah, aku belum sampai. tetapi sungguh aku sudah memulakan perjalanan. walau susah sungguh, untuk pasrah padaMu seluruh sungguh. Lihat aku, kasihani aku, kutip aku.. wahai al A'fu. ku pohon padaMu.... cahaya hati..yang dengannya menyinari dunia akhiratku.

Biiznillah. Wallahua'lam.

No comments:

Post a Comment